Slotstox

Green Valley Dirt Track:

  • Alle wagens worden tijdens de race steekproefsgewijs gecontroleerd op afmetingen e.d.
  • Van het Parma-chassis mag alleen de opstaande motormount aangepast worden, motor blijft derhalve wel in het midden van het chassis. De motormount mag verstevigd worden d.m.v. max. 2mm dikke messing staafjes gesoldeerd aan de bodem van het chassis en/of de achterwiel ophanging.
  • Extra versteviging van het chassis mag gemaakt worden om te voorkomen dat het chassis gaat doorbuigen, dit kan d.m.v. messingstaafje vanaf de achterwielophanging naar opstaande rand van het chassis. Of een messingstaafje over het buigpunt solderen.
  • Extra gewicht moet op de bodem van het chassis worden gelijmd of gesoldeerd. Alleen lood is toegestaan.
  • Het buizenframe moet aan alle kanten van het Parma-chassis uitsteken, behalve bij de voor-as.
  • Lagers mogen vast gesoldeerd worden.
  • Voorste bumperhek min. 10mm hoog, gemeten vanaf bovenkant bumper.
  • Bumpers moeten minimaal 4,8mm hoog zijn.
  • Minimale bumper breedte 34, max. 65mm, over de gehele breedte kontaktvlak.
  • Spoorbreedte max. 65mm (vanaf velg gemeten), evenals chassisframe.
  • Lengte stockcar (excl. sleper) +/- min. 115, max +/- 125mm (3mm speling).
  • Typisch uitziende stockcar met typische spoiler (land of asfalt uitvoering) met rijdersnummer.
  • Rijders met een gravelspoiler op de Green Valley Dirt Track mogen op de achteras offset rijden:
    • Spoorbreedte wel max. 65mm;
    • Buitenste band achter mag breder zijn dan binnenzijde;
    • Motor mag niet uit het midden worden geplaatst;
    • Hekwerk mag aangepast worden aan spoorbreedte achter.
  • Motor en tandwielen vrij te kiezen.
  • Bestuurder moet aanwezig zijn + rijdersnummer.
  • Banden keuze vrij.
  • Bij aanvang van elke wedstrijd dient de dakkleur overeenkomstig te zijn met de grading van dat moment.
  • Stockcars die uiterlijke afwijkingen vertonen van het voorgenoemde, moeten dit aan kunnen tonen met foto’s dat die afwijkingen bestaan.
  • Na de race worden de nummers 1 t/m 3 nogmaals gecontroleerd.

Raceway Venray:
Alle bovengenoemde, behalve:

  • Motor: type shark/mabuchi (geen King toegestaan, grote motor).
  • Geen offset toegestaan.

Regel wijziging 2014:
De gradingspunten en races verschillen iets van vorig jaar. De periodes gaan nu over 7 races, en de punten zijn als volgt:

  • wit: 0 – 8;
  • geel: 9 – 19;
  • blauw: 20 – 33;
  • rood: 34+;
  • rood superstar: 48+ (als de zilveren en gouden spoiler in het bezit zijn van 1 racer en er wordt door niemand 48 punten gehaald, dan wordt de best scorende rooddakker automatisch superstar).

Verder zal de puntenverdeling bij 8 of minder rijders als volgt zijn:

  • nr. 1: 8 punten;
  • nr. 2: 6 punten;
  • nr. 3: 5 punten;
  • nr. 4: 4 punten;
  • etc…
  • g.n. 1 punt.

Bij 9 of 10 rijders:

  • nr. 1: 10 punten;
  • nr. 2: 8 punten;
  • nr. 3: 6 punten;
  • nr. 4: 5 punten;
  • nr. 5: 4 punten;
  • etc…
  • g.n. 2 en 1 punt.

Bij 11 of meer rijders:

  • nr. 1: 12 punten;
  • nr. 2: 10 punten;
  • nr. 3: 8 punten;
  • nr. 4: 6 punten;
  • nr. 5: 5 punten;
  • etc…
  • g.n. 3, 2 en 1 punt.

Parma-chassisParma-chassis_2Parma-chassis_3

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  •